onsdag 20 juli 2011

Mitt kors.

Det var en sådan där dag, du vet, man har sovit för lite och allting känns bara trögt.
Jag var väldigt grinig och allt vad alla gjorde var jobbigt. Jag kände som om allt bara gick emot mig.

Jag gjorde det ända jag kunde tänka mig och la mig och bad. Jag minns inte exakt vad jag bad men jag minns att jag behövde hjälp att få er kärlek till människor så att de inte går mig på nerverna. Efter en stund så kom jag in i en tyst bön då jag bara låg och inväntade Jesus. Jag fick en bild i huvudet av ett litet vitt kors som låg i skuggan av ett mycket större kors, men det korset syntes inte, jag bara visste att det var där.
Sedan fylldes det vita korset med blod och jag hörde en mjuk röst viska i mitt hjärta "mitt kors är tyngre än ditt" Efter det förstod jag den dagen att Jesus led mycket mer än vad jag gör och att han inte vill att jag ska gå runt och må dåligt. så jag plockade upp mitt kors, bildligt talat och tackade Gud för hans uppmuntran. Resten av den dagen var jag väldigt glad, fortfarande trött men inte alls på samma sätt och inte det minsta grinig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar