söndag 10 juli 2011

Jesus lever!

..och tur är väl det!

Den här veckan har jag varit med och "jobbat" åt något som kallas för Gatukyrkan, vi har varit stationerade på Sundsvalls Gatufest i ett tält. Det vi har gjort är detta: Presenterat Jesus och bjudit på fika.

Detta kanske låter platt. Vi har ju inte gjort något annat än fikat och pratat med folk..
Jo just det, vi gjorde en sak till, Vi bad i Jesu namn! Flera dussin människor blev berörda av Gud den här veckan. Vi fick se helanden, vi fick profetiska tilltal. Jesus var helt med! All ära till Gud. Detta har varit en riktigt härlig början på apostlagärningarna 2.0!

Så, vad har jag lärt mig den här veckan?
jag har lärt mig många saker, men det absolut viktigaste jag har lärt mig är att som en efterföljare av Jesus måste jag kunna flytta på mig själv och låta Jesus göra sitt jobb genom mig. Jag försökte under en av dagarna gå helt i egen kraft, jag ville lixom diskutera och argumentera fram sanningen om Jesus. Det funkar inte alls, visst, sanningen tåls att prövas. Men det ledde inte till några djupare samtal och inte heller till några starka beröringar från Gud. Dagen därpå kom jag ner och var på ganska dåligt humör. Efter ett uppmuntrande samtal från en broder och en bön så var jag igång igen. Då bestämde jag mig för att inte försöka så mycket själv utan låta Jesus göra sin grej. Bara några timmar senare sa Jesus till mig att be för en tjej som blev djup berörd! sen var kvällen igång.

Tack Jesus! All ära till ditt namn, i evighet - AMEN!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar