tisdag 31 januari 2012

Skatter, rikedomar och allt gott.

Jag har tänkt lite på varför man är kristen. Bibeln pratat mycket om osjälviskhet. Jag har tolkat det utifrån mina erfarenheter såklart, som man gör. Det tråkiga är att jag alltid har upplevt mig själv som väldigt dålig och allmänt värdelös.
Att sätta andra före sig själv är i det fallet väldigt enkelt, men det blir ju på bekostnad av mig, istället för Jesus.

Jag är dyrbar för Jesus och han älskar mig, för att jag är den jag är och för att jag kommer bli den jag blir. Men hans kärlek är mycket djupare än vad jag gör eller vem jag är.

Jesus är himmelriket och han vill dela med sig av sig själv till oss. Han vill att jag ska leva i evighet, han vill tömma ut sin oändliga godhet och kärlek över mig. Han vill mig mitt allra bästa.

Jag är kristen för att Jesus älskar mig och för att han skämmer bort mig med saker jag inte förtjänar eller ens kan förstå.

Detta leder mig till att vilja ge tillbaka, det motiverar mig till att leva mer för andra än mig själv, att älska andra som mig själv. Det leder mig till att våga lägga mitt liv helt i hans händer.

Jag behöver bara Jesus. Men det är inte så bara. Tänk på det för en stund, han är himmelriket. Han är godhet, han är kärlek. Han är liv.

Fråga Jesus vad han vill ge dig, fråga honom om vad han vill ha.
Påbörja en konversation som kommer leda till en relation.
Våga prova, du har inget att förlora men du har allt att vinna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar