onsdag 11 april 2012

Död åt köttet!

Har börjat försöka förneka mig själv, ta mitt kors och följa Jesus.
Jag tror vi som kristna måste inse att den här världen och allt den erbjuder inte är värd nånting, även om dom snabba belöningarna man kan få är lockande så är det otroligt, oändligt, jätte-jätte mycket mer värt att leva helt för Jesus, därför att hans belöningar består! Evigt liv tillsammans med livets ursprung; skaparen själv, som dessutom är upphovet till allt gott. ALLT GOTT.

Samla inte skatter på jorden, där rost och mal förstör och där tjuvar bryter sig in och stjäl. Samla er skatter i himlen, där varken rost eller mal förstör och där inga tjuvar bryter sig in och stjäl. Ty där din skatt är, där kommer också ditt hjärta att vara. (Matteus 6:19-21 SFB)


Jag har påbörjat en kampanj med mig själv, helt solo, som jag kallar "Död åt köttet!" Jag använder det som motivation för att våga leva ut Jesus i mig mer.
Detta innebär att jag kommer vara lite jobbig på Facebook och dylikt framöver, bara så ni vet ;-)


Gud välsigne er alla!


Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar