måndag 28 januari 2013

En dåre för Jesus.

1 kor 1:18 Ty detta budskap om korset är en dårskap för dem som blir förtappade, men för oss som blir frälsta är det en Guds kraft.

http://bible.us/160/1co.1.18.sfb

Min käre vän Simon har länge kallat sig för "Fool for Jesus." Jag har tänkt att det är lite fånigt, men korrekt. Han är verkligen en dåre för Jesus.

En annan kär vän kom fram i kyrkan i fredags och sa "Vi måste bli dårar för Jesus!!"

Simon skapade en FB sida som heter foolsforjesus.

Allt det här fick mig att tänka till...

Jag har sagt till Gud på senaste tiden: "Tjata på mig om din vilja Gud för jag är trög och hör dåligt!"
Han har sedan dess börjat berätta för mig om vart vissa människor har ont. Det är häfftigt!
Har fått be för en tjej via facebook som hade ont i knäet, fick be för en kille som hade ont i höfterna och kände även en killes smärta i axlarna (har inte bett för honom än, men han kommer inte undan, jag vet vart han rör sig ;))
Jag har bett för dessa och sedan inte väntat på att se resultatet, jag har gått där ifrån, I TRO.

Det var någon vecka sedan så hörde jag Gud säga i mitt hjärta "ryggrad" när jag tittade på en kvinna i publiken, jag satt på scen och kompade lovsången med min bas. Jag tänkte: "härligt! henne ska jag be för, jag känner henne så jag behöver inte skämmas så mycket."
Men när jag kom av scenen så hade hon gått redan..

I fredags träffade jag henne igen. Vi umgicks på kvällen och vi var ett gäng som gick till kyrkan tillsammans. Predikan handlade om att få höra Guds röst.
Strax efter predikan så pratade jag med den här kvinnan och sa bara det jag hört om hennes rygg och hon utbrister snart "Jag har skolios! Jag har nästan inte berättat det för någon. Självklart får du be för mig" Så jag ber och Gud rör vid henne. Hon ställer sig upp och säger "Dom sa att jag är sned!" Jag sa till henne att ibland så kan människor ha olika långa ben. Hon satt sig med ryggen mot bänken och jag tog hennes fötter i mina händer, det högra benet var ca 1 cm kortare än det vänstra. Så jag tackade Gud, prisade honom och sa åt benet att återställas till Guds skapelse. Jag tittade ner på fötterna igen och nu var dom helt jämna. Kvinnan helt lyrisk och springer fram i kyrkan och berättar för alla vad som hade hänt! Glädjen var otroligt härlig och smittsam.

Jag börjar förstå, mina vänner, min släkt och främlingar dom vet inte, dom har inte sett det jag har sett. Jag tror att många av dom tror jag är knäpp, få kan förstå hur man kan gå från att vara en ateist och en stökig snubbe till att tro på Jesus och hans löften.

Jag tror, därför jag har träffat honom och han har visat sin kraft och kärlek genom MITT LIV många gånger. Ändå är jag rädd för vad folk tycker, trotts att jag vet att många redan tycker jag är en dåre.

Så min tanke är: Vad spelar det för roll om folk tycker jag är knäpp? Jag är en dåre, jag är en dåre för Jesus och jag kommer aldrig bli frisk från det. Jag kommer falla mer och mer för honom. Efter man har sett lama gå, efter man sett dussin tals människor ge sina liv till Jesus, efter man har fått uppleva Gud personligen så kan man inte gå tillbaka.

Gud hjälp mig att släppa människors åsikter från mitt hjärta, allt jag bryr mig om är din åsikt och du älskar mig.

Johannesevangeliet 3:16
Ty så älskade Gud världen att han utgav sin enfödde Son, för att den som tror på honom inte skall gå förlorad utan ha evigt liv.


1 kommentar:

  1. "Ty detta budskap om korset är en dårskap för dem som blir förtappade, men för oss som blir frälsta är det en Guds kraft."- 1 kor 1:18
    OCH
    "Ty Guds dårskap är visare än människor" -1 kor 1:25

    Mänsklig vishet är kass!

    SvaraRadera