onsdag 30 november 2011

Pladder från hjärtat.

Människor är helt otroligt intressanta. Varje människa har en historia och en berättelse som tvinnar den samman på ett eller annat sätt med andra människor. Detta är oändligt, på ett eller annat sätt tror jag vi alla kan vara sammankopplade av sociala nätverk.

Det finns goda hjärtan från alla hörn av världen, det finns likaså onda hjärtan. Det finns tragiska historier och det finns fantastiska, upplyftande och kärleksfulla historier.

Vi är unika. Ingen människa är den andre lik, det finns självklart stora likheter och man kan dra ganska stora slutsatser om vissa folkgrupper som ibland kan stämma. Dock så är varje individ olik. Fingeravtryck är ett bevis och bra exempel på det. På samma sätt är alla historier unika. Även om jag delar mitt liv med en och samma människa så kommer våra historier skilja sig lite från varandra efter som vi inte är samma person.

Är inte det fantastiskt? att vi tillsammans på planeten har möjligheten att dela med oss av varandra? njuta av varandra och känna lycka och kärlek? Det är otroligt för mig!

Det är därför för mig inte konstigt att Gud vill ha en relation med var och en av oss. Han älskar oss lika mycket fast ändå på olika sätt för kärleken till varje unik människa är unik. Gud är kärlek och älskar därför alla lika mycket! Det binder oss samman.
Vi kan välja Jesus och låta honom bli en del av vår historia, låta hans liv manifesteras i oss. Det är en gemenskap på en mycket högre nivå, som kommer med löften om kärlek och evig liv. EVIG GEMENSKAP MED KÄRLEKEN!

Dock så kommer den även med skyldigheter. Om jag tror på Jesus och han älskar mig och jag älskar honom så är jag inte tvingad att "vinna människor" eller älska andra än mig själv. Jag har dock en kärlek som driver mig att göra det, ett privilegium. Jag FÅR älska mina fiender och jag kan be om mer kärlek, mer mer mer mer kärlek!
Wow. det är overkligt, för bra för att vara sant. Det är sant. I've seen it.

Jag får alltså så mycket kärlek och respekt till min Fader i himmelen att jag vill göra honom gott, precis som han gör mig gott, jag vill honom väl. Jag vill kunna hjälpa honom. Han hjälper mig hjälpa honom att hjälpa andra. Han kräver inget för det, han gör det för att han älskar och det kan vi också.

Något av det bästa han vet är när någon vågar tro på honom så att han verkligen kan få visa sin kärlek och när en människa väljer att ge sitt liv till Jesus. Det betyder inte att man upphör att existera, det betyder att livet så som det är tänkt att vara: Börjar.

Jesus är inte snål, om du ger ditt liv till honom, eller bara säger hej till honom kommer han att svara dig. Det är värt det.

Om du inte tror vad har du då att förlora på att prata med Jesus nångång ibland? vad har du att förlora på att pröva att be? är du rädd att.. skämmas?
för vem!? gör det på ditt rum, ensam med hög bakgrundsmusik. Ingen hör dig.

Kanske, är det de bästa samtal du kommer nånsin att ha. Ta en chans, våga pröva. Kärleken och äventyren väntar!



Tack Jesus.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar