måndag 5 mars 2012

Att finna det vi funnit.

Livet är inte lätt, de kan vi nog alla kommer överens om oavsett tro.

Vi kristna, har vi Jesus i siktet?
Jag vet att Jesus finns. Räcker det?
Jag vet att jag räknas som rättfärdig bara genom att tro på honom.
Men livet då? Vart ska jag gå, vad ska jag göra?
Ska jag fortsätta att leva mitt liv som vanligt även fast jag funnit Jesus.
Nej, jag tror vi behöver fortsätta jaga honom och fortsätta att finna mer av hans djup. Han har en ide, en vision varför han skapade oss alla. Skapade han oss för att vi ska övertala fler att han finns? Är vi skapade för att memorera Bibeln utantill? Är vi skapade för att hålla lagen som hann gett oss?
Nej, jag tror att det är djupare och vackrare än så. Jag tror han skapade oss av kärlek, jag tror att han vill att vi ska älska honom och varandra och dela det livet som finns i honom.
Det är nog bara en aspekt av det hela. Hans tankar är högre än våra.

Det viktigaste tror jag är att inleda en relation till Jesus och låta honom föra
Oss dit han vill ha oss. Det är dags att sluta söka egen vinning i karriär och annat dött. Det är dags att dela livet med honom. Det kommer innebära en massa saker, men låt oss inte i första hand fokusera på vad det innebär.
Låt oss fokusera på honom. Låt oss bli förblindade av hans ljus. Så kommer han, som lever i oss låta all förändring ske i oss.

Sök Guds rike först så ska allt annat lösa sig.
Älska Gud och älska dina vänner, medmänniskor, kollegor och ja, även dina fiender så kommer allting lösa sig.

Fokusera på kärleken, på Jesus.

Min uppmaning är att vi ber om längtan efter Jesus, till mig och dig. Till våra bröder och systrar. När vi längtar kommer vi söka, när vi söker kommer vi finna.

Låt Jesus bli herre i ditt liv så du kan få frid på alla plan och så du kan få hjälpa andra att uppleva samma sak.
Låt oss föra Guds rike vidare på den här jorden. Men först låt oss finna det vi funnit in Jesus. Längta efter honom, sök honom, glöm honom aldrig.

Puss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar