lördag 31 mars 2012

Någon gång ska vara den första.

Den här dagen började ganska segt, har varit grinig och less mycket på senaste tiden och idag var inget undantag. Efter att ha varit på vernissage och käkat pizza så kändes det iallafall lite bättre.

Jag var på ett så kallat "Afrika-möte." Det är egentligen vanliga möten, bara det att det är Afrikaner som styr ihop det hela. Under de första 1.5 timmarna så var jag väldigt bitter och grinig. Men Gud gjorde någonting där, jag blev på bättre och bättre humör.

Afrikaner har för övrigt fattat hur man har Gudstjänst. De har inga fasta former alls, de låter Gud styra alltihopa. I dag föll det sig så att det var bön i ca 1.5 timmar, sedan lovsång 2 timmar, sedan predikan i ca 2 timmar.

Det mest spännande för mig idag var nog att få se demon utdrivningar. Ja, sånt man har sett på teve. Fast inte alls lika dramatiskt. Visst, folk for i backen och skrek, men med tanke på att Gud är så otroligt mycket större än han som är i världen så for andarna ut ur människorna ganska snabbt. Det var kul att se att det händer på riktigt. Alltid härligt att få se med egna ögon. Tack Gud!

Simon fick lite härliga, träffsäkra ord profetiskt från pastorn (som var från Etiopien och inte pratade ett ord svenska) som styrkte och uppmuntrade honom.

De hade även bön för olika synder, alla fick sluta sina ögon och så bad man för synd. väldigt behagligt måste jag säga.

Det finns sjukt mycket att lära av det här. Det första är: Skrota schemat. Jesus behöver inte mänskliga program för att göra möten.

Fina grejer!

Sedan efter det hade vi lite hemligheter för oss som jag kan dela med mig av senare när vi får se frukten av det!

Gud välsigne er alla! <3 Mmmmmm'ah (det är en puss, fattaru? ;))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar