söndag 26 augusti 2012

Gud, Fadern.

Gud är inte den som sätter upp regler för oss, bara för att. Trotts att det är populärt att tro det.
Gud är våran pappa! han älskar oss och uppfostrar oss.
Jag har hela mitt liv varit duktig på att stänga känslor inne, jag har vetat om det på något sätt tidigare men aldrig riktigt förstått att det är ett problem förrän nu. Jesus pekar på mina negativa egenskaper, inte för att säga "ha, ha, vad dålig du är" som vi människor gärna gör mot varandra.
Nej, han säger "se här, Jag skapade dig inte så här, låt mig leda dig och ta hand om dig så ska du se att vi skrubbar bort det här beteendet, lita på mig."

Jag ska snart få komma och prata med en person om mig själv, lite som terapi, fast med Jesus. Det kommer bli väldigt intressant och jag är hoppfull över hur Jesus kommer utveckla mig till att vara ännu mer lik honom. Förhoppningsvis blir jag en sådan där jätte jobbig kristen som aldrig låter DIG vara förrän du har fattat grejen och tagit emot honom ;)
skämtåsido, jag hoppas att jag vågar visa mer för er vem Jesus är, jag hoppas jag får en tydligare uppfattning själv om vem han är. Allt det genom att bryta ner mer av mig och ge utrymme för mer av honom. Eller som de gillar att utrycka sig i den organiska rörelsen; "Leva av den nya naturen." (living the new life)

Jag har på senaste tid postat en del Bibelcitat på Facebook. Det är blandade reaktioner, oftast är det ganska intressant att läsa hur folk tänker och vilka funderingar man kan ha om man är, så att säga, "utomstående."

Dock tycker jag det är lite tråkigt när det blir den där pekafinger-attityden, förvisso händer det på subtila sätt men, det man menar är egentligen "Din Gud finns inte och du bör fatta det, 'annars'"
Det är iallafall så jag uppfattar det hela. Men må Gud lära mig älska, så som han, villkorslöst.

Jag läste något intressant nydligen. (baserat på Matt 25:40: Då skall konungen svara dem: Amen säger jag er: Allt vad ni har gjort för en av dessa mina minsta bröder, det har ni gjort mot mig.)

Författaren menade på detta: Brukar du tänka dig att alla du möter är Jesus? Som du behandlar din nästa, så behandlar du Jesus. Tung utmaning! låt oss anta denna.
(Jag läste det i Francis Chans bok Crazy Love, Rekommenderas varmt!)

God bless!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar