tisdag 10 maj 2011

Bön bön bön.

Jag har under en tid nu fått flera sms och konversationer som är indirekt riktade till mig. (iallafall känns det så i efterhand) De har handlat om bön, hur viktigt det är att ta sig tid till Pappa Gud varje dag. Jag har inte "haft tid" att be på länge, vilket har lett mig in i syndande och saker jag inte vill hålla på med.
Men idag har jag två gånger fått prata med Gud och han älskar mig så mycket för att jag tar mig tid för honom.

Mitt tips till dig är som följer: Skit i allt vad du nånsin har fått lära dig om Religion, Gud och Jesus. (Bibeln är ett undantag, men läs själv!) Glöm alla fördomar du har, glöm all rädsla och försök se förbi alla dina skruvade erfarenheter av Gud.
Gå istället in i ditt rum och stäng dörren och Be till Fadern! Säg hej till universums skapare, Det är det bästa du nånsin kommer göra. Lönen för detta är: Evig kärlek.

Jesus älskar oss, så otroligt mycket, vad vi än har gjort och vem vi än är. Han har skapat DIG precis som du är och han älskar dig så otroligt mycket. Det han vill är att fortsätta forma dig så du blir det bästa du, som du kan vara! Jag ber för er mina medmänniskor, kom hem, vi vill att ni följer oss in i gemenskap med kärleken!

Slå den om du kan, Evig kärlek från Gud, skaparen av allt.

Gud välsigne er allihopa! (God Bless everybody!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar