tisdag 3 maj 2011

Temat "Mänsklig inspiration" fortsätter!

Jag har läst ett par böcker på senaste tiden och jag kände efter att jag postade videon med Todd White att det är dags att berätta lite om dem.

Den första boken jag läste heter "Fallet Jesus" den är skriven av en man som heter Lee Strobel som innan han på började skrivandet av boken var ateist och alldeles innan bokens avslut överlät sig till Kristus.
Den här boken är väldigt bra för dig som känner att du behöver en mer vetenskaplig bevisning av vem Jesus är. Min tro blev helt klart starkare efter jag har läst denna bok.

http://www.boksidan.net/bok.asp?bokid=6754
Detta är en länk till en kortare bokrecension av "Fallet Jesus"


Den andra boken jag läste igenom heter "Brev från en skeptiker" Den är skriven av två personer, en son och en far.
Sonen i fråga är teolog och har länge följt Jesus, undra många år har han försökt övertala sin far att kliva på Jesus-tåget. Hans far är dock väldigt övertygad i sin ateism och har väldigt svårt att ta till sig sonens budskap. I boken får vi följa en brevväxling mellan dessa två parter.
Detta är en mycket intressant bok som visar att Jesus kan verka på så många olika sätt, den är även en bra uppföljare för dig som har läst "Fallet Jesus"

http://www.hammarbykyrkan.nu/Varjehanda/Boktips/G%20o%20E%20Boynd_Brev%20fr%E5n%20en%20skeptiker.html
Det var svårt att hitta en ren recension av boken, men detta är en sammanfattning av den.

Båda böckerna rekommenderar jag varmt till både troende och icke-troende. För dig som inte är troende kanske någon av de här böckerna kan få dig på "bättre tankar" skämt åsido, dom är väl värt tiden.
För dig som redan är troende kan det vara en skön boost att få läsa om de här två böckerna.

Jag håller just nu på med en bok av Brian "head" Welch, före detta gitarrist i Korn som heter "Save me from myself" Det är en ren vittnesbörd om hur hans liv såg ut på turné, i studion och privat under den tid han spelade i Korn och hur han sedan möter Jesus.
Jag skriven ytterligare en liten rad när jag har tagit mig igenom hela.

God Bless!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar