söndag 15 maj 2011

Efter ett långt blog-uppehåll.. kommer jag med mycket gott!

Jag har haft en väldigt kraftfull helg med vår härliga Herre. Jag spenderade hela fredagen och lördagsmorgonen med honom. Det var väldigt skönt med en ordentlig Jesus-boost. Jag upplevde att Jesus sa till mig att "Jag är Herre, lyd mig och jag ska visa dig till kärlekens strand" Om någon vet exakt vad han menar med kärlekens strand så får ni gärna informera mig om det!
Jag har bett mycket för kärlek, så jag tolkar det som att det kommer komma hav och åter hav av evig kärlek på ett påtagligt sätt.

Lördag eftermiddagen spenderades av mig själv och ett härligt gäng åt att tvätta och städa Street Aid-Bussen, Så att den blev fullt brukbar till premiärturen till city den kvällen. Det var mycket möda men humöret var ändå, trotts vädret, på topp!

Väl inne i Sundsvall så var det ganska lugnt med folk i bussen. (för er som inte har koll på street aid så uppmanar jag er att kika in på länken ovan) Lite senare, runt midnatt så började det dock strömma in människor som var sugna på fika och gott sällskap. Vi fick dela med oss mycket och även be för några. Simon var med om ett helande av en rygg som värkte, senare fick även jag vara med och be för en tjej som hade det svårt, det var ett väldigt starkt möte. Jag hoppas och ber till Gud att det ska gå bra för henne. Hon blev berörd iallafall, vilket jag tar som ett gott tecken!
Vi fick äran att dela ut hela 6 st Biblar!

Även söndagen har varit väldigt god, dock i lite lugnare anda. I vanlig ordning så käkade vi, sjöng och snackade Gud hos Johanssons. Jag fick även dela med mig av min vittnesbörd sett utifrån perspektivet Johannes Evangeliet 8:
12 Jesus talade åter till dem och sade: "Jag är världens ljus. Den som följer mig skall inte vandra i mörkret utan ha livets ljus."
Det var väldigt härligt att få prata lite och jag ser fram emot att kunna predika ordentligt.


Jesus lever, han saknar dig. Prata med honom!


God Bless! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar