tisdag 13 september 2011

Jag är inte perfekt.

Under en längre tid nu har jag inte bloggat mycket alls. Detta beror på många olika faktorer, bland annat så bodde jag hemma hos mina föräldrar en tid och där hade jag ingen möjlighet att blogga eftersom det var brist på uppkopplning.

Nåväl, jag ska försöka bättra mig. Dock upplever jag inte samma dragningskraft att dela med mig längre, kanske för att Jesus håller på att jobba med mig mycket på insidan. Jag är inte längre ute och härjar bland andra människor så mycket. Vissa kan tycka att det är dåligt, men jag delar fortfarande Jesus så fort jag får tillfälle.

Det jag har lärt mig på senaste tiden är att jag inte är perfekt. Jag kan inte göra mycket på egen hand alls egentligen. Visst, jag kan gå tillbaka till min gamla natur där jag försökte och försökte men alltid föll kort på grund av dålig självkänsla och lathet eller vad det nu kunde vara. Jag har försökt att vara en perfekt kristen och leva så som det är förväntat att man ska. Jag inser mer och mer att jag inte orkar det. Jag kan helt enkelt inte utan Jesus. Han måste få göra jobbet i mig och genom mig, för att vara ärlig kanske han inte fått lika mycket utrymme han hade önskat på senaste. Jag försöker nu lära mig slappna av i Jesus och låta honom visa vägen och verkligen, som han säger, skriva lagen i mitt hjärta.

1 Petrusbrevet 5
5 Likaså ni yngre, underordna er de äldre. Och ni alla, klä er i ödmjukhet mot varandra. Ty Gud står emot de högmodiga, men de ödmjuka ger han nåd.* 6 Ödmjuka er alltså under Guds mäktiga hand, så skall han upphöja er när hans tid är inne. 7 Och kasta alla era bekymmer på honom, ty han har omsorg om er

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar