tisdag 20 september 2011

Jesus på soffan.

Tänk er om Jesus skulle sitta på er soffa när ni kom hem, väntades på att få lära känna er.
Den här tanken slog mig idag, jag tror att det skulle vara fullt möjligt. Tanken skrämde mig väldigt och där tror jag hindret ligger. Skulle jag möta herren öga mot öga så vet jag inte vad jag skulle säga eller göra!
ändå så längtar jag ständigt efter hans närvaro och hans kärlek.

Hade det inte varit enkelt att spendera med tid med Jesus om vi kunde se honom? (fast vi kanske skulle bli inlagda på psyket om vi berättade det för folk?) Vissa dagar känns det väldigt svårt att ta sig tid för Jesus.
som om det sitter en spärr i kroppen på något vis. Men, om jag kunde se honom då skulle jag ta mer tid för honom! .. eller? skulle jag falla ner som död som bibeln ofta pratar om, eftersom Jesus är så otroligt ren, helig. Kanske är det därför man skräms av bara tanken att se honom. Det finns mycket skam i mitt liv som jag inte har gett till Jesus, det är inget jag kan göra i ett andetag.

Jesus jag ber dig att hjälpa mig komma över mig själv och förneka mig själv, ta mig kors och följa dig. Jag ber att din kärlek ska genomsyra mig så jag får kraft att älska dig med hela mitt förstånd, hela min själv och hela mitt hjärta. I Jesu namn ber jag, Amen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar