måndag 20 juni 2011

Dags för bön!

Jag känner mig manad av Herren att ägna mycket tid i bön nu, det leder mig också till att uppmana er, mina Bröder och Systrar som funnit Herren Jesus frälsning att också ta er ordentligt med tid i bön.
Jag tror uppriktigt på att vi kan förändra världen med det här "vapnet" vilket snarare bör kallas gåvan som vi har fått av Gud.
Jag känner också starkt för väckelse, jag vill inte se min familj och mina vänner gå förlorade. Jag tror inte att mina ord räcker ens i närheten för att dom ska se vad vi har sett, därför ber jag er att be för Sundsvall och Sverige, för väckelse och för att stå emot alla onda makter.


Jag vet att vi här i västvärlden är lata... okej, jag vet att jag är lat! Jag har därför använt en ide jag har hört av några som kallar sig för "Lifehackers" som lyder så här: Gör en playlist som blir mer och mer stressig som du lyssnar på, på morgonen så du kommer iväg i tid. - kortfattat. Jag lånade iden och gjorde mig en bönelista, som är på strax under en timme. Det är uteslutande kristen musik och lovsång i den, den här listan tänker jag lyssna på varje morgon och be, från första till sista låten. Jag uppmanar er att hänga på!

Bönelistan 1.0

Där är min lista, men självklart kan du ju göra din egen!
Om du gör en egen så posta den i kommentarerna här, jag är hemskt nyfiken!

Frid med er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar