tisdag 14 juni 2011

Mörker och ljus på äventyrets vägar!

Jag har nydligen varit i samtal med några av mina vänner där vi tog upp ämnet mörker vs. ljus.
Jag kommer från en mörk värld, jag vill inte påstå att jag har levt ett hemskt liv men sedan jag kom till tro på Jesus Kristus förstår jag vad ljus egentligen är.
Mina vänner tycker att det måste vara härligt att komma in i ljuset från mörkret och kunna falla tillbaka på den upplevelsen när tron vacklar eller så.
Jag förstår helt och fullt det här resonomanget, det är sant, jag kommer kunna minnas tillbaka och förstå hur mycket bättre det är nu.

Men, kära medmänniskor, äventyret börjar inte förrän du tagit emot Jesus. När du har ljuset då kan du se, du kan höra och du kan känna. Om du tror får du vara med om mirakel! Det är helt sant!

Jesus uppmanar oss till att söka Guds rike först, det är väldigt viktigt för varje människa. Gud han har alla svar och alla äventyr på sitt lager och han bara väntar på att ge allt till oss. Han älskar oss ALLA!
Även du som inte är troende, du som tycker att vi kristna bara är en hög galningar, eller du som tycker att det kan vara intressant med Gud ibland. Eller du som är kristen och brinnande för Jesus, ingen av oss kommer undan. Gud älskar oss alla! Han vill ha kontakt med oss.

Igen vänner, uppmanar jag er att öppna era hjärtan och säga hej till universums skapare. Han längtar efter er.

Äventyret väntar.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar