tisdag 28 juni 2011

Du är medräknad!

Ibland är det lätt att känna sig nere och deprimerad. Det känns som att världen faller in på oss, det är säkert mer än bara bildligt talat! Ibland så går allting dåligt och det känns som att det är någon som har sett till att just den här dagen ska allting gå åt pipan. Ibland tycker man att alla undviker ögonkontakt eller undviker oss helt. Ibland känns allting skit helt enkelt.

Jag har goda nyheter! Jesus räknar med dig! han älskar dig och hans kärlek blir större varje ny dag! Han förlåter dig för allt du har gjort som är lite galet, tillochmed det som är helt galet!
Jag har upplevt en förändring, jag har Gud i hjärtat, Jesus har flyttat in. Flyttstädningen är fortfarande i full gång. Det kan vara lite smärtsamt ibland, men jag vet att Jesus tar hand om mig och är varsam.
Som om det inte vore nog med att jag har blivit mottagen av Gud själv så leder han in mig i sådana fantastiska äventyr! Man kan läsa om dom i den här bloggen, en del av dom i varje fall.

Känner du att livet känns piss? Testa Jesus! allt du behöver göra är att säga: "Jesus, hjälp mig!"
Du behöver inte säga exakt så heller, poängen är att du ska börja prata med honom. Söker du honom kommer du finna honom för han älskar alla människor och släpper in de som söker honom med ett ärligt hjärta!

är du mer nyfiken på Jesus? Hör gärna av dig! min mail är: nicklasnylander87@gmail.com

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar