tisdag 25 december 2012

På riktigt.

Det är många i det här landet som inte tror på Gud som jag gör, en del tror annorlunda, andra inte alls. Alla människor har rätt till en åsikt, alla människor har rätt att söka svaren på frågorna vi alla ställer oss.

Jag känner Jesus, han är min vän. Jag pratar med honom. Vi umgås, han är inte bara en snuttefilt (även om det är skön att han är det ibland!)
Han är på riktigt..
Det är inte mitt påfund, det är inte bara för att jag måste ha något att tro på. Nej! Han är verkligen på riktigt och han är vacker!

Han vill lära känna mig.. Och alla oss, vi är skapade för att umgås med honom. (Vilket innebär en hel rad med saker)
Men man kan inte tvinga på någon en relation, det måste få komma av sig självt.
Jag önskar dock att jag kunde på något sätt förmedla till er mer vem han är.
Ni behöver inte må dåligt, ni behöver inte vara sjuka, ni behöver inte vara ensamma, inte lida av tristess. Inte vara uppslukad av karriär.. Ägodelar har sin ände.

Han är så verklig.

Gud, uppenbara dig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar