söndag 10 april 2011

Att träffa Gud

När jag tänkte tillbaka på den här historien om Akuten så försökte jag föreställa mig hur man kan visa någon vägen hem till Fadern. Det är inte allt för lätt, jag vet att människor har bett för mig en lång tid innan jag kom till tro och att jag har hört saker som har varit helt otroliga utan att köpa konceptet.

Det kan jag kan göra är att dela med mig av min första erfarenhet med Gud, eller åtminstone den första då jag förstod att det var Gud.

Jag var hos några kompisar, jag hade snyltat alkohol och cigaretter av dem hela kvällen. Jag blev bjuden på väldigt mycket sprit. Klockan blev mycket och jag bestämde mig för att gå hem. Vägen hem var mycket längre än vad den vanligtvis är, jag vinglade från sida till sida medan jag plumsade i snön. Jag tänkte på Gud, också sa jag ut i luften "Gud, om du finns, då ber jag dig att du uppenbarar dig i en dröm för mig." Jag tänkte snabbt efteråt att det var ganska smart att be om det i en dröm för då kan jag neka hans existens ändå, man drömmer ju allt möjligt konstigt.

För er som inte har sett filmen Inception så måste jag förklara att i min dröm så var jag i olika "lager" eller "nivåer" på första nivån var det ganska lugnt i förhållande med de lägre nivåerna, Misären växte ju längre ner i detta kaotiska drömlandskap jag kom. Jag kom djupare och djupare i drömmen, allting blev värre och värre. Tillslut så träffade jag "rock bottom" jag var så långt ner det gick, där nere var det hemskt. Ingenting var bra, jag mådde sjukt dåligt. Sedan sjönk jag igenom en nivå till och för ett kort ögonblick såg jag guld, bara guld. Jag vaknar med en övertygelse om att Gud har visat mig gator av guld. Jag kan inte minnas hur det såg ut i efterhand, jag bara vet att det var gator av guld.
Jag tänkte för mig själv när bakfyllan började släppa att, "jag kan ju inte neka nu.. när jag fick som jag bad om."
Jag berättade för min flickvän, som är kristen, om detta och hon berättade för mig att det står i Bibeln att gatorna i himlen ska vara av guld. Jag tappade hakan!

Johannes Uppenbarelse 21:
21 De tolv portarna bestod av tolv pärlor, och varje särskild port var en enda pärla. Och stadens gata var av rent guld som genomskinligt glas.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar