tisdag 12 april 2011

Gud ÄR kärlek.

Rom 13:
 9 Dessa bud: Du skall inte begå äktenskapsbrott, Du skall inte mörda, Du skall inte stjäla, Du skall inte ha begär, och alla andra bud sammanfattas i detta ord: Du skall älska din nästa som dig själv. 10 Kärleken gör inte något ont mot sin nästa. Alltså är kärleken lagens uppfyllelse.


Detta är en fantastisk insikt som Paulus fick från Gud. Om vi älskar helhjärtat, så som Gud älskar oss, så kommer den lagen som Gud skrivit i våra hjärtan att uppfylla sig själv. 
Jag tycker att det är helt otroligt att allting handlar om kärlek, hur man än vrider och vänder på Bibeln så blir det alltid kärlek, visst, det finns snedvridna syner på den men.. Jag kan ärligt talat inte förstå hur man kan missa kärlekens budskap hos Jesus. Om man tar sig tid att läsa, tänka och försöka förstå varför allt detta är nedskrivet utan att ha fördomar som säger att det här är något ont, om man låter sinnet vara öppet och hjärtat vara mottagligt, hur kan man då missa kärleken?


Jag är evigt tacksam att jag kom till tro, jag är tacksam för att jag har börjat skrapa på ytan av kärleken. Jag tackar Gud för att jag är på väg hem. Jag ber till Gud och uppmanar alla som inte har sett Jesus kärlek att börja söka. Vi, alla, vill att ni ska följa med hem!


Matt 7:


7 Bed och ni skall få, sök och ni skall finna, bulta och dörren skall öppnas för er. 8 Ty var och en som ber, han får, och den som söker, han finner, och för den som bultar skall dörren öppnas. 9 Vem bland er ger sin son en sten, när han ber om bröd, 10 eller en orm, när han ber om en fisk? 11 Om ni som är onda förstår att ge era barn goda gåvor, hur mycket mer skall då inte er Fader i himlen ge det som är gott åt dem som ber honom.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar