söndag 10 april 2011

En natt på akuten.

Av en händelse så var jag och en vän på akuten, oroa er inte, ingen av oss är sjuka eller skadade. Vi var där för att hälsa på en annan snubbe.
Medan vi väntade på att få träffa honom så började vi prata med två killar som satt där, de spelade musik och drack öl. Det tyckte jag var väldigt underligt med tanke på att de var på akuten, Fast om man vänder på det så kanske det inte finns något bättre ställe än akuten för att konsumera alkohol.
En av dom hade skadat örat som var uppsvullet och blått. Min vän frågade om han fick be för hans öra, det fick han. Efter han hade bett så frågade han snubben om det kändes bättre. Han kände på örat "ja.. det känns lite bättre" Hans kompis tittade på örat och skrek: "Men svullnaden har ju gått ner!! kan du hela min rygg också!?" Min vän sa åt honom att sätta sig ned, det visade sig att hans högra ben var kortare än det vänstra. Så han befallde benet att växa ut i Jesu namn, vilket det också gjorde! Killen reser sig upp "Vaf'n! Vad i * är det här!? ÄR DET HÄR SANT!? mitt ben är ju längre!!"
Vi spenderade i alla fall en och en halv timme med dom har killarna och snackade om Gud. Efter det åkte vi hem och sov.

Jag var exalterad, jag har längtat efter att få se ett ben växa ut! Det dom säger är sant, Jesus är stor.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar